Tempat Wisata Orang Indonesia di Kuala Lumpur

IMG_1Des2019180157
IMG_1Des2019180157 (Foto : )
Musim libur sebentar lagi datang. Tak ada salahnya anda melancong ke Kuala Lumpur, Malaisya. Ada apa saja di Kuala Lumpur. Yuk, cari tahu.
Banyak orang Indonesia yang menghabiskan waku liburnya dengan mengunjungi negeri jiran, Malaisya. Namun tahukah anda spot apa saja yang menjadi tujuan orang Indonesia.
1.  Menara Kembar Petronas atau Twin Tower Petronas Meskipun hanya  bangunan berupa gedung tapi banyak wisatawan Indonesia yang melancong Malaisya pergi ke menara kembar Petronas. Petronas twin tower atau Menara Kembar Petronas adalah sepasang menara kembar yang pernah menjadi bangunan tertinggi di dunia pada tahun 1998-2004.  Sebelum dikalahkan oleh Burj Khalifa dan Taipei 101. Di bawah menara kembar, terdapat sebuah Taman KLCC yang menyediakan jalur untuk joging dan rekreasi Terdapat kolam air mancur yang dihiasi pertunjukan cahaya, kolam rendam, dan arena bermain anak-anak.Bila ke Malaisya sempatkan mengunjungi twin tower. Ini merupakan ikon Malaisya. Yang anda akan dianggap tidak syah mengunjungi Malaisya bila belum mampir ke sini.Sekitar 100 meter dari Petronas twin tower terdapat, Suria KLCC adalah salah satu pusat perbelanjaan terbesar dan termegah di Malaysia. 2. Masjid Jamek Masjid Jamek dibangun tahun 1909. Merupakan masjid besar pertama yang dibangun di Kuala Lumpur. Di bangun oleh sultan Selangor. Terletak di pertemuan Sungai Klang dan Gombak.