youtube channel

Channels

Empat Peti Kemas di Bantaran Rel Kereta Api Tanjung Priok Terbakar

Empat Peti Kemas di Bantaran Rel Kereta Api Tanjung Priok Terbakar

Empat peti kemas di bantaran rel kereta api Tanjung Priok terbakar (Foto: ANTV/ Novi Zakaria)

Empat peti kemas yang dijadikan tempat tinggal warga di bantaran rel kereta api Tanjung Priok hangus terbakar. Tidak ada korban jiwa dalam peristiwa kebakaran pada Rabu malam ini (9/10/2019).

antvklik.com - Kobaran api yang menghanguskan empat peti kemas ini membuat warga panik. Api dengan cepat membesar dan melalap semua isi peti kemas yang dijadikan tempat tinggal. Upaya warga memadamkan api dengan air seadanya tidak membuat amukan si jago merah padam. Warga panik dan berhamburan keluar dari peti kemas ini untuk menyelamatkan diri.

kebakaran peti kemas 3 Warga panik, berhamburan di bantaran rel kereta api (Foto: ANTV/ Novi Zakaria)

Petugas pemadam kebakaran yang tiba di lokasi langsung melakukan pemadaman. Diduga kebakaran ini terjadi akibat adanya penghuni peti kemas menyalakan api lilin, lalu ditinggal pergi. Akhirnya lilin itu membakar barang yang mudah terbakar di dalam peti kemas yang dijadikan tempat tinggal oleh warga.

Diketahui peti kemas ini milik PT KAI yang sudah lama tidak terpakai dan dimanfaatkan warga untuk tempat tinggal. Lokasi kebakaran peti kemas ini berada di perlintasan rel kereta api pengangkut peti kemas dari pelabuhan Tanjung Priok.

Banyaknya bangunan liar di bantaran rel kereta api jalur peti kemas Pelabuhan Tanjung Priok sangat mengganggu lalu lintas kereta api peti kemas, namun hingga kini pihak terkait seakan tutup mata. Novi Zakaria| Jakarta


icon featured

Popular

icon featured

Related Article

icon featured

Comments